loading...
پایگاه آموزشی اشتغال زایی
آخرین ارسال های انجمن
پیمان بازدید : 3166 یکشنبه 19 دی 1395 نظرات (3)

آموزش پرورش زالو

در این مقاله بصورت جامع به چگونگی پرورش زالو در منزل پرداخته خواهد شد.

با توجه به با اهمیت شدن پرورش زالوی طبی در چندین سال اخیر در ایران و دنیا، پرورش زالو علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است و دلیل این جذابیت بازگشت سرمایه بسیار مناسب و بازار فروش بکر زالو می باشد. تکثیر و پرورش زالو یکی از فعالیت هایی است که در منازل مسکونی قابل انجام است و این امر علاوه بر ایجاد اشتغال، کمک بسزایی در ایجاد درآمد برای خانوارها دارد و توسعه این صنعت را رونق می بخشد.

در روش پرورش لارو زالو به صورت خانگی می توان با سرمایه کم، درآمد بسیار مناسبی را در مدت شش ماه بدست آورد. به فرض مثال با یک سرمایه کم  و یک فضای کوچک  به راحتی می‌توان با قراردادن وسایلی همچون یخچال و ظروف پلاستیکی و غیره و مقداری لارو در ماههای خرداد و تیر (پایین‌ترین قیمت خود را به علت وفور صید در طبیعت دارا می‌باشند) و فروش آن در ماههای آبان، آذر و دی با قیمت نرمال  به سود مناسبی دست پیدا کرد که نسبت به سرمایه‌گذاری و وقت قرار داده شده توجیه بسیار مناسبی را دارا می‌باشد.

برای تهیه ی لارو زالو حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید . لاروها در حکم سرمایه ی شما هستند پس باید در تهیه ی آن ها دقت کنید . مانند هرچیز دیگری ، زالوها نیز گونه های مختلفی دارند اعم از سمی ، غیربهداشتی ، پزشکی و طبی و… ؛ شما برای کار خود به گونه ی پزشکی و طبی نیاز دارید بعد از بزرگ شدن لاروها ، زالوهایتان را می توانید  مراکز حجامت بفروشید.

 در روش خانگی به راحتی می‌توان در گل همراه زالو، زالو را در یخچال در دمای ۷ درجه سانتیگراد بیش از یک ماه نگهداری نمود بدون اینکه هیچ‌گونه آسیبی به زالو و قدرت مکندگی آنها وارد گردد. البته شایان ذکر است پس از گذشت مدت زمان یک ماه حتماً گل تعویض گردد زیرا زالو به خاطر پوست‌اندازی که دارند به نوعی از خود لعاب پس می‌زنند که باعث از بین رفتن شرایط مناسب نگهداری زالو در آن بستر می‌گردد. همچنین رطوبت گل در گونی نخی که در آن گزارده می‌شود باید به نحوی باشد که آب از گونی چکه ننماید و همچنین گونی خشک نباشد.

روش پرورش زالو در خانه

چنانچه در یخچال در بطری نگهداری شود و بستر نگهداری آب باشد، بهتر است هر ۴ روز یکبار آب بطری تعویض گردد و ابعاد بطری بستگی به اندازه و تعداد زالو دارد مثلاً برای ۱۰۰۰ عدد لارو زالو می‌توان بطری ۵ لیتری در نظر گرفت (لارو هر ۵ لیتر ۱۰۰۰ عدد، بچه زالو هر ۵ لیتر ۲۵۰ عدد، متوسط طبی هر ۵ لیتر ۱۰۰ عدد، زالو مولد هر ۵ لیتر ۵۰ عدد) ولی در این صورت هر ۲ روز یکبار باید آب بطری را تعویض نمود.اگر بخواهید تولید کننده لارو باشید باید از شکل خانگی بیرون آمده و محیطی صنعتی یا نیمه صنعتی را فراهم کنید.

در ازای مبلغی که به عنوان سرمایه در نظر می گیرید ، حدودا دو برابر سود دریافت خواهید کرد ؛ یعنی ۲۰ میلیون برابر با ۴۰ میلیون خواهد بود .سودناشی از این کار بابت زحمت شما است ، حتما می پرسید کدام زحمت ! در کار پرورش شما باید روزی دو بار زالوها را چک کنید ؛

زندگی زالوها به صورت گروهی است. بنابراین اگر کوچکترین بیماری ای بگیرند دست کم ۱۰۰۰ زالو درگیر می شوند و ۱۰۰۰ زالو ضرر می کنید . شاید در نگاه اول روزی دو بار سرکشی ساده به نظر بیاید اما در عمل خواهید دید که اینگونه نیست. برای آنکه زحمت شش ماهه شما در پرورش لارو ها به درستی نتیجه دهد بهتر است از تجربیات افرادی که این مسیر را طی کرده اند استفاده کنید ،

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط علی در تاریخ 1397/01/30 و 13:34 دقیقه ارسال شده است

عرض سلام و خدا قوت خدمت شما و همکاران محترم،
بنده ساکن بندرعباس هستم و یک فضای 150 متری آزاد در منزل دارم و علاقه زیادی به پرورش زالو دارم و تصمیم به پرورش آن در خانه گرفتم.لطفا راهنمایی بفرمایید که :
1. چه محیطی در چه ابعادی باید آماده کنم و چه امکاناتی
2. بهترین لارو را از کجا تهیه کنم
3. چند نفر نیروی کار لازم دارم با چه مدرک و تخصصی
4. آیا در شهر بندرعباس یا اطراف آن مرکز آموزشی در این رابطه وجود دارد
سپاسگذارم

این نظر توسط علیرضا مرتضی پور در تاریخ 1396/05/20 و 12:56 دقیقه ارسال شده است

سلام
باتشکر ازسایت خوبتون
یه سوال داشتم. آیا برای پرورش زالو، آموزشگاه خاصی مثل آموزشگاههای فنی وحرفه ای ویا جهادکشاورزی وجود داره؟
برای پرورش زالو ، مجوز خاصی نیازه؟توی مطالب ساست ، به طور کلی توضیح دادین . برام سواله که برای شروع میشه اولش به صورت خونگی شروع کرد وبعد ارتقاء داد؟
باتشکر

این نظر توسط محمد شهرکی در تاریخ 1395/11/13 و 23:59 دقیقه ارسال شده است

سلام خدا قوت- خواهش می کنم درخصوص پرورش زالو من را راهنمایی فرمایید.من به طب سنتی علاقه دارم و از این راه می خواهم به خودم و دیگران یاری برسانم.منتظر تماس شماهستم. متشکرم. موفق باشید
پاسخ : فیلم ها و مقالات آموزشی در پایگاه را دنبال نمایید.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 113
  • کل نظرات : 805
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6022
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 111
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 239
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 808
  • بازدید ماه : 257
  • بازدید سال : 54,847
  • بازدید کلی : 3,580,318